Čekání na sníh
Nejde spoléhat na to, že sníh nenapadne, a nebo ho napadne málo. Loňská zima sice byla extrémně teplá, ale lidská paměť je krátká. Zima před třemi lety byla na sníh naopak extrémně bohatá, a to nejen na horách , ale v i nížinách. Vzpomeňte si na záběry z večerních správ,na kterých majitelé domů u chodníků v našem hlavním městě odhazovali sníh lopatami. Ti praktičtěji smýšlející to dělali chytřeji – sněhovou frézou. Ono také házet každé tři dny 30 metrů chodníku před domem není nic moc zábavného.
Sněhové frézy už přestaly být doménou horských chat a chalup a vídáme je stále častěji jak u firem, tak u soukromých osob. Jejich ceny šly v posledních pár letech prudce dolů, a uklízet sníh frézou už není finančně nákladná záležitost. A co by taková správná fréza měla umět ?
Fréza potřebuje výkon
Srdcem každé správné sněhové frézy je silný motor. Sníh Vám neodhází ani krásná barva, ani vyhřívané rukojeti. Šnek frézy roztočí jedině síla motoru, nic jiného. Vybírejte silné benzínové motory s OHV rozvodem o výkonu alespoň 3 kW a výše
Kvalita motoru a převodovek se nedá ošidit
Jak se často říká, ďábel je skryt v detailu. U sněhových fréz, jejichž převodovky a motory jsou namáhány rázy od sněhu ( a sem tam v něm skrytého kamene) to platí dvojnásob. Nejvíce namáhaná část motoru, kliková hřídel – musí být z kované oceli, ne z litiny. Frézu nekupujete přeci na jednu dvě zimy.
Totéž platí i o jejím uložení – ložiska jsou namáhaná zrovna tak jako hřídel a prodlužují výrazně životnost celého motoru. Nutností je vyvařovací hřídel, díky nepravidelné námaze by jinak byla fréza vystavována rázům, a takto běží klidněji a má rovnoměrnější chod bez nežádoucích vibrací
Vždycky musíte nastartovat
Sněhová fréza je zvláštní stroj a jeho použití je silně nepravidelnou záležitostí. Potřebujete ji pouze v zimě, a klidně se Vám může stát, že ji budete najednou potřebovat po několika měsících od posledního kontrolního startu. Baterie, zvláště pak v zimě, rychle ztrácí svou kapacitu, a proto jsou lepší modely fréz vybaveny přípojkou na 220V, které umožní hladký start i třeskutých mrazech. Tento způsob startování pak usnadní i start teplého motoru pomocí startovací šňůry, kterou každá správná fréza na sníh má také. Start je ale i dále usnadněn dekompresním ventilem, ruční pumpičkou na benzín a sytičem. Konec konců, ne vždy je elektrická zásuvka v dosahu
Použité foto - sněhová fréza Cadet